torsdag 12. juni 2008

I can has house?

(Tittelen er bare en vennlig referanse til LOLcats, som vi selvfølgelig aldri kan få nok av)

Da er det hermed offisielt – Siv og jeg blir samboere, i et hus vi har kjøpt på Konnerud. Huset er fra 1981, er på to etasjer, er digert, har peis, vaskerom, vindfang, veranda på to sider, og i det hele tatt – det er et hus!

silverfox

For to uker siden var jeg på cruise med jobben, og underholdningen under middagen besto av sang fra Jonas Fjeld og Ole Paus. De som kjenner meg godt vet at jeg var en stor fan av Paus i “gamle dager” når han sang slemme, samfunnskritiske sanger om litt av hvert. Uansett, her åpnet de ironisk nok med en sang som handler om at dersom man havner på Konnerud, så har man kjørt seg bort. Hurra?

Noen vil muligens påpeke at dette skjer tidlig. Og ja, sånn teknisk sett har man kanskje rett i det. Men i motsetning til alle andre som har hoppet i ting før, tror vi at det kommer til å gå bra! ;) Neida, vi ser jo at ting har gått fort. Samtidig tror vi at vi skal klare å få til dette her. Og går det på trynet, har vi ihvertfall bunnløs gjeld sammen resten av livet. :D

Det er nå offisielt at vi tar over huset 15/7-2008 kl. 12:00:00.000 – du kan banne på at jeg skal inn og bæsje kun kort tid senere! I det minste er det planen, så får vi bare satse på at det ikke blir noen flere skogbranner i nabolaget med det aller første..

Kun et par hus bortenfor oss bor en kamerat/kollega/sjef som jeg har jobbet sammen med i 11 år. Som en annen kollega har påpekt - vi blir sikkert enkle å ha med å gjøre på jobben etterhvert. Her skal det schemes og diskrimineres mot alle! Bare vi i Konnerud-mafiaen skal herske.

Så fort vi flytter inn og får på plass alle de viktige møblene (som i praksis betyr seng og subwoofer) er det fare for at det blir en innflyttingsfest eller fem. Stay tuned!

3 kommentarer:

Kjetil sa...

hehe du vet sikkert at jeg bodde to hus bortenfor men det du ikke vet er at jeg faktisk har tissa på veggen til huset ditt!! ;-)

Har sakt grattis noen ganger og sier det igjen. blir Konge bra det der!! Håper jeg får komme på festen hvis jeg lover å ikke dette ut fra noe !! ;-)

Siv Karin sa...

Hva? Er du en hund??
Du kan få komme på festen, men det blir verken detting eller tissing på hjørnan!

Kjetil sa...

Er ikke hund nei, men vokst opp hos prærieulver i Sør Dakota ;-)

Jeg var 7-8 år og var med foreldrene mine på fest i huset dere skal inn i også var det kø på do og jeg var ikke så sjenert ;-) har ikke skjedd siden så jeg vedder på det har fordampet nå :-p

og takk! jeg skal oppføre meg :-)