tirsdag 14. oktober 2008

I dream of knivstikking

Ny natt, ny psykodrøm.

I nattens drøm var jeg på kurs i Sverige for å lære meg TDD enda bedre, overraskende nok sammen med en leverandør fra jobben og firmaer som tilsvarer oss i Sverige og Danmark – jeg kjente ikke igjen noen av de som var der i drømmen, men visste at jeg burde vite om dem. Kurset gikk bra, og da var jeg plutselig ute og gikk på en sti som gikk nedover en fjellside. Der var det mye slanger, så jeg hadde en diger kniv med meg, men de holdt avstand. Brått kom det en slem katt som prøvde å yppe til bråk med Tøfflus som plutselig var til stede. Den onde katten var stor og vill og dominerte, så jeg ble nødt til å skjære huet (!) av den. Tøfflus var fornøyd, og sønnen til svensken (som også plutselig var der) synes jeg var litt kul. Vi fortsatte å gå nedover, og noe uklart skjedde (husker det ikke nå, men sikkert ræva drømmelogikk) som gjorde at jeg følte det nødvendig å stikke kniven i trynet på svenskesønnen. Selvforsvar eller noe sånt.

Men når vi kom til kurset neste dag, var alt greit. Faren til han jeg stakk ned var ikke negativ i det hele tatt, han forsto at det var sånt som kunne skje, så vi fullførte kurset i vanlig stil.

Når jeg kom hjem, derimot, hadde jeg kjempenerver. Jeg gruet meg skikkelig til kollegaene mine skulle finne ut om dette her. Selv om jeg ikke vet hvem noen av svenskene var (i.e. det var ikke ekte mennesker jeg har møtt på ordentlig), visste jeg at nyhetene kom til å komme, og hva skulle jeg si da…?

Litt før lunsj kom en telefon fra Sverige, og akkurat i det noen sa “HVA….!?”, ringte klokka og Siv sto opp.. Så slapp jeg det problemet.

Det verste med denne drømmen var selvfølgelig at jeg møtte folk som er relatert til jobben, men at vi sannsynligvis aldri ville ha dratt på noe TDD-kurs på firmaets regning. ;)

Ingen kommentarer: