mandag 1. september 2008

Dødsstraff for å kjøre bil mens man er idiot

Jeg kjørte nettopp en kollega til togstasjonen i Drammen. På vei tilbake til kontoret kjører jeg oppover mot Kobbervikdalen, og kommer rundt en sving i fartsgrensa pluss moms. På venstre side er det en sidevei som kommer inn, og der står det en trailer full av gjørme og en jævla cowboy med sølvgrått hår og rødsprengt tryne.

Han ser meg. Vi har øyekontakt.

Plutselig kjører han saaaaakte ut i veien, enda han helt ÅPENBART har vikeplikt for meg, og han ser det blir nødbrems. Tankerekka hans er helt åpenbart “Ha ha ha, blir det kræsj er det ikke jeg som dauer!”

Jeg klarer å bremse så jeg stopper ca. to meter bak ham, og sitter der og venter mens han tar seg god tid i første gir.

Sånne folk burde ikke bare blitt nekta å ha lappen, de burde ha blitt hengt opp offentlig til skrekk og advarsel. Jeg hadde lyst til å rive ham ut av bilen og stikke en kniv i trynet hans. Helvetes forbanna møkkamann, du har ikke noe i trafikken å gjøre! Hadde jeg ikke vært i krigsmodus skulle jeg ha fått med meg bilskiltet ditt, så jeg kunne finne ut hvor du bor og drite i postkassa di!

1 kommentar:

sikaho sa...

Kjekk mann (blitt mann nå som gutten har fått hus og kone) med mørke solbriller i en X3, gammel cowboy med sølvgrått hår og rødsprengt tryne, selvfølgelig legger'n seg ut, ta det som et kompliment...:-)