mandag 22. september 2008

Meningsløs drøm

Er en stund siden sist jeg hadde en av disse, men nå skal jeg snart til Tyskland igjen, så da skjer det kanskje ting med huet mitt.

I nattens lille eventyr var Siv og jeg på cruise ett eller annet sted med varmt vann (vi skal på cruise til neste år, men ikke til et sånt sted). Underveis la båten seg i ro i et område, og lagde et område med flytebøyer og tau på siden av skipet der man kunne bade (noe som også var meningsløst, siden det var store svømmebasseng ombord). Jeg hoppet selvfølgelig uti, men glemte å gå ombord igjen før båten skulle videre, så det var med et nødskrik at jeg klarte å svømme inn til skroget og holde meg fast i en hylle – der lå mobiltelefonen min og hustelefonen vår (en trådløs variant), og jeg hadde strev med å sørge for at de ikke falt i vannet samtidig som jeg selv klarte å holde meg fast. Etterhvert var jeg brått ombord i skipet igjen, men da var begge telefonene borte.

“Oh man”, tenkte jeg, “da må jeg kjøpe meg en iPhone”. Hvorfor jeg ble så oppgitt over det vet jeg ikke, jeg har forsåvidt aldri hatt lyst på en, men heller aldri hatt noe spesielt imot dem.

Men så fant jeg mobiltelefonen i en brett i badebuksa mi, så da våknet jeg.

Tolking av sånne drømmer orker jeg ikke å tenke på engang.

1 kommentar:

Siv Karin sa...

Og så hustelefonen vår da...som egentlig aldri ringer og heller ikke vi bruker...hva skal vi gjøre nå? Hihi