torsdag 18. september 2008

Nyheter på nett

Som ekstremnerd bruker jeg nettet til alt, også til å holde meg litt oppdatert på det som skjer i verden – ikke fordi jeg bryr meg, men for å få med noen av referansene i Nytt på Nytt på fredagene.

Et av de nettstedene jeg er innom ca. én gang om dagen er VG.no, men da ikke pga. nyhetene, men for å få meg en god latter. Noen ganger håper man at de gjør det med vilje, men jeg er ikke overbevist om at alt de skriver på forsiden er like gjennomtenkt.

Bare som et eksempel tok jeg en tur akkurat nå, og fant følgende imponerende overskrifter:

Britneys gjennombrudd et sjokk for moren – familien var ikke forberedt på at Britney skulle bli superstjerne. Ha! Så godt som alle andre familier er forberedt på dette!

Stasjonene beholder navnet – StatoilHydro forandrer ikke navn på Statoil-stasjonene. Ingenting forandrer seg. For en nyhet.

Danse-Hanne: Oj, nå brakk jeg armen! – Interessant. Eller, vent, ikke.

Dette bør du vite om krabbe-fangst – Make it stop!

Men jeg synes likevel dagens beste var på VGTV, som bringer et sitat fra en av de som virkelig er berørt:

babypanda

Har de i det hele tatt noen som helst kriterier for hva som skal telle som nyheter? Det er vel ikke agurktid lenger nå?

Det har selvfølgelig vært langt grovere eksempler tidligere, men de dukker opp nesten daglig. Verdt å følge med.

Ingen kommentarer: