torsdag 24. januar 2008

Episode VI - Return of the (Kitchen) Jedi

Men kjøkkenprosjektet var ikke dødt!

En god venninne beskrev meg for ikke alt for lenge siden som 'Hysterisk upraktisk' - og jeg skjønner veldig godt hva hun mente. Etter seriøst strev med å få IKEA-skapene i vater (eller heter det water, siden det har med vannretthet å gjøre?), innså jeg at dette kom til å ta en mannsalder, og at resultatet ikke kom til å stå i stil med innsatsen.

Gleden var derfor stor når stefaren til forloveden til broder'n viste seg å være en særdeles kompetent snekker - av typen som sjonglerer med skap og bare kaster dem opp på veggen, så sitter de der de skal. Til tross for ganske enestående skjevheter i selve rommet (som nå er adoptert som min offisielle forklaring på hvorfor ikke jeg fikk det rett) fikk han det til å se bra ut. Det er med stor lettelse jeg kan konstantere at det aller meste nå er der det skal være, og det ser langt fra grusomt ut.

Her er denne omgangens fotobevis:

benkeplate2komfyrtoppvask

Det skal selvfølgelig litt reingjøring til før dette ser bra ut - men det er da konturer av noe her.

doerer1doerer2doerer3

Jeg har så vidt kommet igang med å sette på dørene også. Ja, jeg ja. NOE gjør jeg også, nemlig. Ikke spesielt bra, kanskje, men likevel..

Med et lite håp om besøk av elektriker og rørlegger til uka, kan det se ut som om det snart skal lages mat i Casa Jacobsen igjen.. Vannkoker-pølser teller ikke lenger. :)

Ingen kommentarer: