tirsdag 14. april 2009

Når hjernen fusker

Det er litt kult å observere hva som skjer inne i eget hode når man er på vei til å sovne, eller på vei til å våkne; Hjernen er ikke HELT på nett, og en del ting man automatisk ville ha forkastet som surr blir plutselig helt relevant. For min egen del kommer kanskje de mest kreative oppstøtene når jeg er i ferd med å sovne om kvelden.

Rett før påske lå jeg halvveis i drømmeland, og fant det plutselig nødvendig å vekke Siv for å informere om at vi absolutt ikke under noen omstendigheter må dra på fisketur før babyen er født. At vi drar på fisketur er i utgangspunktet kun marginalt mer sannsynlig enn at jeg føler hot man love for Tommy Steine, så hvorfor DET skulle være et tema, kan man jo lure på.

Sikkert drit fornøyd med å bli vekket måtte Siv etterhvert en tur på do, og følgende naturlige dialog utspant seg:

Rune: Jeg er så jævlig tørr!

Siv: Hæh? Er du tørst? Skal jeg ta med et glass vann til deg?

Rune: Nei.. ikke sånn! Det er som når du har dusjet, og så tørket deg SKIKKELIG godt. Det er behagelig!

Siv: …

Jeg må innrømme at jeg egentlig digger det når hjernen tar ferie og lar idiotien herje fritt. Det som kommer ut er ufiltrert, usammenhengende babbel, gir ingen mening og er totalt verdiløst mesteparten av tiden. Men av og til er det jo litt underholdningsverdi i det, ihvertfall for en selv.

Ingen kommentarer: