torsdag 19. februar 2009

Hijab – dassrull for sensitive rasshøl

Det er vel ingen hemmelighet hva jeg mener om religion. Overtro er en privatsak, og jeg blir overrasket om noen som leser denne bloggen nogenlunde jevnlig blir sjokkert over at jeg er ler av tanken på hijab i politiet. Hvis overtroen din gjør at du ikke kan ha på deg politiuniform så kan du ikke være uniformert politimann. Enkelt og greit.

At Islam er en primitiv religion og hjernevasking kan det ikke være noen tvil om. Det går an å kritisere de håpløse middelalderske ideene de praktiserer uten å være rasist eller islamofob (eller hva det heter for tiden). De fleste ulykker skjer i hjemmet, og de fleste mord og terrorhandlinger utføres av islamister. Nei, det betyr ikke at jeg mener alle muslimer er onde. Men en god del av dem er det. Tror du meg ikke, sjekk ut denne websiden. Yep, dette er også fanatikere. Men det de lister opp i sin liste over islamske terrorangrep de to siste månedene er reellt, og man kan lett finne uavhengige nyhetsartikler om hver sak på nettet. Selvfølgelig ikke i norske medier, her er vi for opptatt av å fordømme Israel. Det er ikke så viktig å fortelle oss at islamistene rundt omkring i verden dreper flere uskyldige hver måned enn det Israel gjorde i sin viden kritiserte krig mot terroristene i Hamas.

Heldigvis har vi idioter som denne karen her i landet som minner oss på at dette er et problem, også for oss, og samtidig klarer å understreke nettopp hvorfor hijab for politikvinner ville vært et stort problem; Islam krever at Islam går foran nasjonale lover. Det er i Storbritannia avdekket at det finnes sharia-domstoler som opererer utenfor – og setter seg selv over – landets domstoler. Skal vi la religiøs overtro fra en velkjent pedofil (lang historie kort: Muhammed giftet seg med en seksåring, men tok ikke hinna før hun var 9) gå foran Norges lover?

Selvfølgelig skal vi ikke det. Religion er en privatsak. Jeg skal ikke bekymre meg for at politiet – som pr definisjon skal beskytte meg fra alle de slemme – skal sette noe som helst over loven vi har her i landet. Etter et par ugrasiøse retretter fra regjeringens utnevnte lukkemuskel – justisminister Storberget – har vi heldigvis fortsatt lov til å kritisere religion her i landet. Skal vi risikere at en fanatiker brått finner ut at lojaliteten til Muhammed og Allah er større enn lojaliteten til loven og riket, og knerter noen som synes at islam er en håpløst bakstrebersk kvinneundertrykkende idiotisk religion, sånn som meg?

Svaret gir seg selv. Klarer du ikke å la uniformsplikten gå foran overtroen din, har du ikke noe i politiet å gjøre. Klarer du ikke å la norsk lov gå foran vrangforestillingene dine, har du ikke noe i Norge å gjøre.

1 kommentar:

Anja sa...

Amen, brother :) Du må bli med i en gruppe på Facebook kalt Hijab og kameler til ridende politi eller noe slik.. :) Jeg er nettopp blitt medlem, du finner den på profilen min hihi