søndag 9. mars 2008

Ny drøm, nye muligheter...

Kan noen hjelpe meg med å tolke denne?

Jeg drømte at jeg var ute og kjørte i bilen, da jeg kom til å dytte borti en kar på en parkeringsplass. Han gikk over plassen, jeg beregnet sånn at jeg skulle kjøre forbi i det han hadde passert, og så bråbremser han og står stille sånn at jeg så vidt kommer borti ham. Han blir sinna og banner høyt og tydelig, og jeg vinker "sorry" og kjører videre.

Senere i samme drøm er jeg ute og kjører igjen, og kjører ned samme typen, denne gangen i ganske stor fart, på veien. Som i drømmelogikk ellers, dukket han opp ut av intet, plutselig moste jeg ham bare rett ned, og han skreik og bar seg. Jeg antar at jeg hadde knust hofta hans eller noe.

Men så kom politiet og sa det var i orden, for han sto på en liste over folk det er greit å kjøre over.

Jeg kjente ikke igjen denne personen i det hele tatt i drømmen, og når jeg våknet, var jeg litt trist.

Noen som skjønner hva noe sånt betyr!? Er jeg på vei til å bli mental?

3 kommentarer:

Britt Elin sa...

Jeg lurer på en ting. Hvor ofte drømmer du noe? Hver natt? En gang innimellom? Har du hatt andre drømmer i mellomtiden som er mer "normale"?

Ok, det ble mange ting. Om du er "mental"? Vel, en ting er å drømme det uten å publisere det - for da hadde jo ikke vi andre visst noe, men nå VET vi jo om dine drømmer, OG om din snikende frykt for å være på vei ut i psyko-helvete. Hm. Dette ble jammen innviklet. Kanskje er du mental. Ja, det er du nok. Og bare det at jeg svarer på denne, kan nok tyde på at jeg også er på full fart ut i mental-helvete selv.

Et siste spørsmål: Har du sjekket om drømmene dine forekommer langt unna fullmåne?!

Siv Karin sa...

Drømmetydning...

Drømmer du om bil; en bil symboliserer deg selv. Er du sjåføren betyr det kontroll og selvtillitt. Kjører du alene kan du få problemer, og blir du innblandet i en ulykke kan det være en advarsel.
En parkeringsplass er bare et sted, uten betydning.
Å drømme om en vilt fremmed mann tyder generelt bra for familielivet. Vet ikke om det er det samme når du etterhvert kjører på han da.
Drømmer du at du har vonde hofter betyr det at du kan bli lurt, nå var det jo den stakkars mannen på lista som fikk vonde hofter, så kanskje han blir lurt?
Å drømme om politi betyr sikkerhet, men det kan også bety at du har dårlig samvittighet og må endre din atferd.

Og så var det spørsmålet om mental. Vel, du bør iallefall ikke utføre dette stuntet i våken tilstand. Men tror ikke de kommer med den hvite skjorta så lenge du bare drømmer.

Sånn, da vet du litt mer. Selv vil jeg tolke det dithen at du sover for mye på mårran i helgene. Det er nok et hint om at du må stå opp tidligere og finne på morsomme ting med kjæresten din ;)

Unknown sa...

@Britt Elin: Jeg husker veldig sjelden drømmene mine, med mindre de er veldig spesielle. Jeg tror jeg drømmer stort sett hver natt, men siden jeg ikke husker, kan jeg ikke være sikker.

Og man kan vel være psykotisk selv om andre ikke vet det? Ikke at jeg håper jeg er det, selvfølgelig. :)

Fullmåne-statistikk har jeg ikke, men skal sjekke neste gang.

@Starbucks: Takk for tydingen og ærligheten. Du har nok rett - det er på tide å lære seg å stå opp nå... :)