tirsdag 30. oktober 2007

Hvordan holde seg oppdatert?

Hallo, jeg har da selvinnsikt til å skjønne at denne bloggen  her ikke er interessant for noen. Men det skal sies at internet er digert, og det er mye å holde styr på. Hvordan skal man holde oversikten over alt?

Jeg vil på det sterkeste anbefale Google Reader til dette. Ved å registrere en konto der (evt. bruke eksisterende GMail-konto eller noe fra andre Google-tjenester), kan de holde oversikt over hva du er interessert i. Alt som har en såkalt RSS-feed kan legges inn i Google Reader, så har man bare en side å sjekke for å finne ut om det er noe nytt i verden. For min egen del "abonnerer" jeg på masse RSS-feeds om Rosenborg, om programmering, om film, og et par internet-tegneserier. Jeg slipper å sjekke 100 websider - jeg sjekker bare Google reader, og ser umiddelbart hva som er nytt.

Det finnes også RSS-lesere man kan ha installert på PCen hvis det er ønskelig - for meg er det greit å kunne logge meg inn på min Reader-konto uansett hvor jeg er og sjekke ståa derfra.

Lykke til med RSS-lesingen. :)

Ingen kommentarer: