tirsdag 20. juli 2010

Agurk-blogg 20/7-2010

Det er rolig på jobben og lite skjer i verden – det eneste stedet det skjer mindre er egentlig denne bloggen. Så mellom slagene – som stort sett består av programmering samt å gjøre ting jeg ikke kan – kan jeg jo komme med noen dårlige meninger om det som skjer. Bare det jeg kommer over, liksom. Ikke forvent å finne noe av verdi her – business as usual, med andre ord.

Vi kan begynne med at Aftenposten rapporterer at noen palestinske tenåringer voldtok en norsk hjelpearbeider på 60. Man kan selvfølgelig si mye om det, men jeg skal nøye meg med å være overrasket over én ting; Det står ingenting om at dette på ett eller annet vis var Israel sin feil! Det kan da umulig stemme.. for alt negativt som skjer som involverer palestinere er da Israel sin feil!? Det er ihvertfall det vestlig media har fortalt meg hele mitt liv. Nå er jeg grundig forvirret. Det var sikkert noen jøder som sto med rifler og tvingte dem til å gjøre det.

Så hopper vi lekkert videre til de vi i minst grad tåler trynet på – oss selv! Nordmenn slutter aldri å overraske i negativ retning. To av tre velger bort kvalitet – her i matvaresammenheng. Vi kjøper heller billig slagg enn å bruke noen få prosent mer på ordentlige varer. Dette må jeg bare stille meg undrende til. Joda, jeg skjønner at de som har det skikkelig trangt må spare der de kan. Men når folk gladelig spiser purkesvulst som smaker maling for å spare 15 kroner på middagen, vet jeg ikke hva jeg skal si engang. Får mest lyst til å grine.

Det slår meg at tiden man har hatt barn, kan måles i hvor mange punkter man kan krysse av for på denne lista fra Dagbladet. Mye kjent der, og mye å glede seg til!

Vi avrunder med én i en uendelig serie med grunner til at det er bedre å bo i Nigeria enn i Norge. Nordmenn opplever å ikke få brukt kredittkortene sine i utlandet (her Sverige) fordi stedet de forsøker å kjøpe noe også har spilletillatelse. Det er nemlig en ny lov som sier at nordmenn ikke får lov til å bruke sine egne penger til å spille i utlandet. Tenk litt på den. Sug litt på karamellen. Smak på godbiten. Dine surt opptjente penger. Ditt privateide kredittkort, din bankkonto. Utlandet. Selv DER skal norske myndigheter detaljstyre hva du får lov til å gjøre! Hvis du leser dette og tenker “Hehe, jaja, Jens ordner opp, det er nok best slik” så gråter jeg for deg – du er også et offer for den horrible indoktrineringen som foregår her i landet, og godtar det ene overgrepet etter det andre fra myndighetene. Dette er intet mindre enn en skandale og burde vært ledd ut av landet. Det er omtrent på linje med andre grusomt idiotiske forslag fra sittende regjering, men får dessverre ikke like mye oppmerksomhet.

Jaja, det var det jeg rakk i dag. Hvis det skjer noe ute i verden som jeg kan bli sint av, send det gjerne til meg, men ikke på Facebook, der er jeg sjelden. :)

Ingen kommentarer: