mandag 7. desember 2009

Drømmejobben

I løpet av helga hadde jeg en psyko-drøm igjen. Det var begrenset hvor sykt det var denne gangen, men jeg har virkelig ingen idé om hva som får sånt til å skje i huet mitt.

Hvis du har vært sydover i verden, har du sikkert sett noen av postkortene man kan sende derfra. Noen er litt frekkere enn andre. De viser f.eks. eksplisitt kvinnelige nedre kroppsdeler (med mye hår, så man ikke ser noe hud eller totalt upassende), og så er det som regel plastsolbriller eller sigar eller en børste eller noe sånt. Poenget skal da være at her er det fest e.l. Det er gjerne en viss type mennesker som kjøper og sender disse postkortene.

Uansett, i drømmen min var jeg da han som tok bildene som ble til disse postkortene. Og det var ingen lett jobb, da ingen av motivene var klare over at det skulle skje, eller med på det for den saks skyld. Så der gikk jeg rundt, gjennom byen og borettslag og boligområder (stort sett på Konnerud her jeg bor) og ventet til en passende dame kom gående forbi (hva som var kriteriene vet jeg ikke, sannsynligvis så jeg etter tegn på stor busk). Så måtte jeg dra ned bukse/skjørt, og forte meg å sette på plass plastsolbriller/sigarer/hårbørster og ta bildet før de forsto hva som skjedde og helt rettmessig ringte politiet. Det var hardt arbeid, suksessraten var lav, og drømmen var kjemisk fri for noen som helst form for tenning. Det var bare en jobb.

Når jeg luftet dette med noen kollegaer, kom det naturlige spørsmålet - “Hvor i helvete kom DET fra!?”

Og jeg måtte svare som sant er – jeg vet ikke, jeg har jo aldri SØKT på en sånn jobb engang.

Ingen kommentarer: